לוגו יריב גולן השקעות נדלן

מהן אפשרויות ההשקעה המשתלמות ביותר?

תוכן עניינים

אם יש בידכם סכום נאה להשקעה כתוצאה ממכירת דירה, מקבלת ירושה, או מהצטברות חסכונות שלכם לאורך שנים והכסף אינו צובר ריבית גבוהה, או שהוא מושקע בבורסה וכרגע סופג הפסדים כואבים – מומלץ להתחיל לבחון אפשרויות השקעה חלופיות. אחת האופציות הרווחיות ביותר היא השקעה בנדל”ן בארה”ב. השקעה זו נושאת תשואה גבוהה בהרבה מהשקעה באפיקים אחרים שאינם קשורים לנדל”ן, ואפילו מהשקעה בנדל”ן בארץ.

מה אפיקי ההשקעה האחרים מציעים?

ניקח לדוגמה אדם שעבד קשה וחסך 300,000 שקלים, וכעת הוא מעוניין לראות אותם גדלים ומניבים ריבית יפה. קיימות בפניו מספר אופציות להשקעה: הוא יכול לבחור בין השקעות סולידיות בבנק, השקעה במניות בעלות סיכון רב יותר בבורסה או השקעה בנדל”ן בארץ או בחו”ל. אם נמיר את הסכום לדולרים לפי שער הדולר כיום, הוא מחזיק בידו 78,000 דולרים.

האם חיסכון בבנק הוא האופציה הנכונה?

השקעות סולידיות הנושאות תשואה חד ספרתית שנתית אמנם אינן כרוכות בסיכון, אך בשל הסכום הנמוך כל כך המתקבל לשנה (כיום מדובר בחצי אחוז בלבד) מהסכום שהושקע, ערך הכסף יורד מהר יותר מהסכום הנצבר, ולעיתים לאחר עשר שנות חיסכון, על הנייר נראה שהצטבר סכום מסוים, שכן ההשקעה עלתה וכרגע 300 אלף השקלים הפכו ל- 307,625 שקלים. אם נחלק סכום זה, נראה שבממוצע ההשקעות הניבו 762.5 שקלים לשנה (בריבית הנוכחית), אך למעשה ערך המטבע נשחק כיוון שלפני עשור היה גבוה יותר. אם כך, הלקוח שחסך את הכסף כל השנים הללו לא ממש הרוויח, ואולי אפילו הפסיד.

לקבלת מידע ולתיאום פגישה השאירו פרטים:

אז אולי עדיף להשקיע בבורסה?

השקעות בבורסה יכולות להיות רווחיות בטווח הארוך, אך תיקי השקעות הבנויים על סיכון גבוה יכולים להניב רווחים יפים או ליצור הפסדים של עשרות אחוזים, וכך אדם שניסה להשקיע את כספו במשך עשור עשוי לקבל חזרה רק כמה אלפי שקלים בודדים, או להפסיד מחצית מכספו. שאר הכסף הלך לכיסים אחרים של משקיעים מיומנים יותר, או לאלה שהמזל עמד לצדם. במובנים רבים, השקעה בבורסה דומה יותר להימורים מאשר לאפיק השקעה.

אז אולי נדל”ן?

אם כך, כדאי לבדוק את האפשרות של השקעות נדל”ן. הבעיה העיקרית – בשלוש מאות אלף שקלים ניתן לקנות רבע דירה בעיירת פיתוח, או מספר סנטימטרים של קרקע שטרם הופשרה. ההשקעה בארץ בסכום הזה היא כמעט בלתי אפשרית, ולכן מומלץ להתחיל לבדוק אפשרויות אחרות, כמו השקעה בנדל”ן בחו”ל.

ומה עם נדל”ן בארה”ב?

בסכום של שלוש מאות אלף שקלים ניתן לרכוש בית בארה”ב. לא דירה בעיירת פיתוח, אלא בית צמוד קרקע עם שניים, שלושה או אפילו ארבעה חדרי שינה, ולהתחיל להרוויח תשואה נאה מהשכרת הנכס. לאחר כל ההוצאות הכוללות דמי ניהול ומיסים ניתן לקבל תשואה של 8% לשנה. הכנסה חודשית של 2,000 שקלים נטו (הגבוהה פי שלושה כמעט מהרווח השנתי שהבנק נותן על אפיק זה), מדובר בסכום של 24,000 שקלים לשנה או 240,000 שקלים לעשר שנות השקעה.

השקעה בנדל”ן בארה”ב אינה מסתכמת רק בזה. קיימים שני אפיקים בהם ניתן להרוויח: מלבד ההכנסה החודשית משכירות, ערך הבית ממשיך ועולה. גם אם מדובר בעליה מתונה של 3% לשנה, אחרי עשור הבית כבר שווה 453,000 ש”ח, כלומר מעבר להכנסה משכירות הרווחנו עוד 153,000 ש”ח מעליית ערך הבית. סך כל הרווחים מהחלטה אחת של השקעה נבונה – 393,000 ש”ח. אותם 300,000 ש”ח שעבדנו עליהם כל כך קשה כדי להתחיל להשקיע, שווים היום 693,000 ש”ח – סכום מכובד שניתן להשתמש בו להגשמת חלומות ולהמשיך להשקיע עוד עשור. המספרים מראים באופן ברור כי אפיק ההשקעה המשתלם ביותר הוא בנדל”ן בארה”ב.

הירשמו לניוזלטר וקבלו מידע וטיפים למשקיעים בארה"ב

לקבלת מידע ולתיאום פגישה השאירו פרטים:

נכסים להשקעה
עוד מידע באותו נושא

גלו איזה תשואה נוכל להציע לכם

למעבר לסימולטור החכם שלנו לחצו על הכפתור

דילוג לתוכן