לוגו יריב גולן השקעות נדלן

מהי ההשקעה המשתלמת ביותר לטווח ארוך?

תוכן עניינים

כסף מזומן הנמצא בחשבון העובר ושב בבנק שלך אמנם נותן אשליה של ביטחון: הוא נזיל, קל להשתמש בו כשצריך, וכל עוד יש מספיק ממנו ניתן לרכוש את כל מה שידך משגת, כאן ועכשיו. בפועל, מרבית האנשים העשירים או האמידים אינם מחזיקים סכומי עתק בחשבון העו”ש, אלא משקיעים את כספם בצורה שבה הוא עובד בשבילם (ומרוויח משכורת יומית, חודשית או שנתית). את סכום הכסף הנמצא בחשבון העו”ש קל יותר לבזבז מאשר את זה המושקע באפיקי השקעה שונים.

את הסכום העודף, או את הסכום שאיננו מעוניינים להשתמש בו באופן יומיומי ניתן לנתב לאפיקי השקעה שונים. הבנקים ינסו להמליץ על השקעות סולידיות, על תכניות חיסכון, אך אלה למעשה יגדילו את הסכום שהשקענו רק בחצי אחוז. על כל אלף שקלים נקבל חזרה מהבנק חמישים שקלים בלבד לשנה – בטוח שהכסף שלנו יכול לעשות יותר. אולי כדאי לבחון השקעות אחרות?

לקבלת מידע ולתיאום פגישה השאירו פרטים:

נדל”ן או השקעה בבורסה?

אם אתם כבר משקיעים כספים באפיקים שונים, בוודאי שמתם לב שקיימים הבדלים משמעותיים בין השקעות סולידיות בפיקדונות בנק, השקעות בעלות סיכון רב יותר בבורסה והשקעות נדל”ן בארץ ובחו”ל. ישראל היא אחת המדינות בהן המיסוי גבוה ביותר על רווחי הון – מיסים שיכולים להגיע ל-25% מהרווחים ואף יותר – אך דירות להשכרה ימוסו רק אם שכר הדירה המצטבר מהשכרת דירה אחת או מהשכרת מספר דירות עולה על חמשת אלפים שקלים לחודש, וגם אז ימוסו בשיעור נמוך של 10% בלבד.

אפשרות להשתמש בכספים של אחרים (OPM)

אחד היתרונות הגדולים של השקעה בנדל”ן לעומת השקעה בבורסה, היא היכולת להשקיע גם כספים שאינם שלך. אם תפנה לבנקאי שלך ותבקש ממנו הלוואה של מאה וחמישים אלף ש”ח להשקעה במנייה שחלמת אתמול בלילה שתעלה, סביר להניח שהבנקאי ישלח אותך חזרה הביתה עם חיוך מנומס שכן הבנקים אינם אוהבים להלוות כסף לצורך ביצוע השקעות עם סיכון גבוה, במיוחד בשל הסיכוי שתפסיד את הסכום שקיבלת ושלא תוכל להחזיר את ההלוואה.

לעומת זאת, הלוואה לצורך רכישת דירה, אם בארץ או בחו”ל, במיוחד כאשר כבר יש בידך נכס כלשהו בארץ, תיענה בבקשה לתכנית החזרים ריאלית המבוססת על ערך הנכס שבידך ועל ערך הנכס שאתה עומד לקנות, כאשר תכנית עסקית המראה את התשואה שתקבל עשויה לעזור לך. כך, מבלי שתצטרך להשתמש בכסף שלך, תוכל ליהנות מנכס מניב בארה”ב, כאשר חלק מהשכירות המתקבלת מוקדש להחזר ההלוואה. הדיירים שלך למעשה קונים לך את הבית, וברגע שסיימת לשלם את ההלוואה – הבית נשאר שלך עד שתחליט למכור אותו ולממש את הרווחים הנובעים מעליית מחירו.

להתבסס על עליית מחיר הנכס, האין זה גם הימור בדומה להשקעה בבורסה?

השקעה בשוק ההון בניירות ערך, במניות של חברות שעולות ויורדות לאורך השנים כמו רכבת הרים, אכן מהווה השקעה מסוכנת. במצב בו ערך המנייה יורד, ישנה אפשרות להשלים עם ההפסדים ולמכור את תיק המניות במחיר נמוך יותר ממה שקנית אותו, או להמתין בסבלנות שהשוק יחזור למגמה חיובית, או שמניות מסוימות בתיק יעלו.

בנדל”ן להשקעה באזורים אטרקטיביים, במרבית המקרים ערך הנכס עולה עם השנים, אך ההכנסה מנדל”ן בניגוד להשקעה במניות בבורסה אינה מתבססת רק על מחיר הנכס בנקודת זמן אחת (בקנייה) מול נקודת זמן אחרת (רגע המכירה). השקעה בנדל”ן מסייעת להחזיר את ההשקעה בשלבים, כאשר מתקבלת הכנסה חודשית קבועה משכירות (בקיזוז ההוצאות על הבית ועל מיסוי), כך שכל שנה מתקבל סכום השווה לשלושה אחוז (בהשקעה בארץ) אתר של ספיר נכסים sdirot.co.il זאת רק דוגמה אחת מתוך מגוון אתרים הקיימים בשוק הישראלי שמראה לנו כמה קל להשכיר היום דירה, לעומת זאת בהשקעה בחו”ל אפשר לקבל עד שנים-עשר אחוזים לשנה. סכום זה יכול לשמש לתשלום שכר דירה בארץ, או כתוספת למשכורת החודשית מעבודה, בניגוד לכספים הנסחרים בשוק ההון ואינם מבטיחים הכנסה קבועה.

פיזור הסיכון בנדל”ן ובהשקעות בשוק ההון

כפי שנהוג לפזר את הסיכון בהשקעה במניות שונות בתיק ההשקעות, גם בנדל”ן ניתן לפזר את ההשקעה למספר נכסים. אם הסכום המיועד להשקעה אינו גבוהה מספיק לפיזור הסיכון בהשקעה בארץ, ניתן להשקיע בנכסים באזורים בהם קיים ביקוש גבוה לדירות לשכירות, ובמחיר של דירה אחת בישראל ניתן לרכוש שלושה או ארבעה נכסים בארצות הברית. כך גם אם אחד הנכסים אינו מושכר חודש-חודשיים, הנכסים האחרים ממשיכים להניב.

הירשמו לניוזלטר וקבלו מידע וטיפים למשקיעים בארה"ב

לקבלת מידע ולתיאום פגישה השאירו פרטים:

נכסים להשקעה
עוד מידע באותו נושא

גלו איזה תשואה נוכל להציע לכם

למעבר לסימולטור החכם שלנו לחצו על הכפתור

דילוג לתוכן