לוגו יריב גולן השקעות נדלן

איפה להשקיע כסף – איזה סוג השקעה מתאימה לך?

תוכן עניינים

אם אתם מתכננים להשקיע בנדל”ן בזמן הקרוב או שאולי כבר רכשתם נכס להשקעה ואתם מעוניינים להגדיל את פרוטפוליו הנכסים שלכם, המאמר הזה מיועד עבורכם.

ההשקעה הנפוצה ביותר היא רכישת נכס מסוג סינגל פמילי. בית פרטי עם חצר וחניה לרכב שיושכר לדיירים בחוזה שנתי ומייצר הכנסה שוטפת.

בית פרטי באזורים טובים יעלה כ-100,000$ ויושכר במחיר של 1,200-1,300 דולר לחודש (לפני הוצאות). זה סוג ההשקעה הקל ביותר לביצוע, הנפוץ ביותר והשליטה עליו היא באמצעות חברת ניהול מקומית שאנחנו שוכרים את שרותיה לצורך הטיפול השוטף בנכס.

נכסים מסוג סינגל פמילי ניתן לרכוש לבד באמצעות מתווך, ניתן להיעזר בשרותיו של יזם או חברת השקעות שמלווה אותך ברכישה. בדרך כלל יזם או חברת השקעות יספקו לך מעטפת של שירותים נוספים בעזרת אנשי השטח שלהם.

לקבלת מידע ולתיאום פגישה השאירו פרטים:

האם השקעה בסינגל פמילי מתאימה עבורך?

השקעה בנכסים מסוג סינגל פמילי מתאימה לאנשים שאוהבים להרגיש שיש להם שליטה בלעדית בהשקעה. הבעלות בנכס היא 100% שלכם ואתם יכולים בכל רגע נתון להחליט למכור אותו. בדרך כלל מדובר באנשים שיודעים להתמודד לבד עם בעיות, יודעים לנתח את כדאיות ההשקעה ואת הסיכונים ויש להם זמן פנוי להתעסק עם ההשקעה.

מהם החסרונות בהשקעה בבתים פרטיים מסוג סינגל פמילי?

החיסרון המרכזי בהשקעה בנכסים פרטיים בארה”ב הוא התלות שלנו בחברת הניהול עקב המרחק, מעבר לעובדה שחברת הניהול גובה מאיתנו תשלום חודשי עבור ניהול הנכס חייבים להבין שחלק גדול ממרכיב הרווח של חברת הניהול הוא דווקא מתיקונים ואחזקה שוטפת ולא מהתשלום החודשי.

משקיעים רבים מגלים לאחר הרכישה שהוצאות אלה חותכות חזק את ההכנסות ואת התשואות על ההשקעה.

חיסרון נוסף שמשקיעים רבים לא לוקחים אותו בחשבון הוא שההכנסה שלנו תלויה בשוכר שלנו, באותו דייר שגר בבית שלנו ואם אותו דייר פוטר מעבודה או חלה והפסיק לשלם, באותו הרגע כל ההכנסה שלנו נעצרה בבת אחת.

סוג השקעה נוסף שמיועד למשקיעי נדל”ן מנוסים יותר נקרא מולטי פמילי.

מולטי פמילי הוא מתחם דירות או בניין מגורים המכיל מעל 4 יחידות דיור כאשר כל הבניין עצמו או המתחם הם יחידה אחת בטאבו.

נכס מסוג זה הוא יקר יותר מהסינגל פמילי ויכול לעלות 200,000 דולר ומעלה ועד מיליוני דולרים תלוי במספר יחידות הדיור ובמיקום הנכס.
גם בסוג השקעה זה נשתמש בחברת ניהול מקומית אך כאן נעדיף חברה עם ניסיון במתחמי מגורים מסוג מולטי פמילי ולא כל חברת ניהול שמנהלת נכסי סינגל פמילי מתאימה לכך.

היתרון המרכזי בנכס מסוג מולטי פמילי הוא שההכנסה מורכבת ממספר דירות, לעיתים עשרות דירות ואם דייר אחד פוטר מעבודה או חלה והפסיק לשלם ההשפעה שלו על ההכנסה הכללית היא אחוז קטן בניגוד לסינגל פמילי ששם מאה אחוז מההכנסה נעצרה לגמרי.

יתרון נוסף לא פחות חשוב הוא אפשרות המינוף – נכס מסוג מולטי פמילי נחשב לנכס מסחרי שניתן לקבל עליו הלוואה ישירות מבנקים אמריקאיים בשיעורים של 70-80% מערך הנכס כך שבפועל ההון העצמי שלנו המושקע בכל עסקה יהיה קטן יותר.

המינוף מאפשר לנו לעשות תשואות טובות יותר על ההון העצמי המושקע לעומת רכישה של הנכס ללא מימון.

נכס מסוג מולטי פמילי מתאים בדרך כלל ליזמים בעלי ניסיון רב בתחום ולא למתחילים, אבל בגלל העובדה שנכס מולטי פמילי בעל עשרות יחידות יכול לעלות כמה מיליוני דולרים היזמים מחפשים משקיעים שיצטרפו אליהם כדי שיוכלו לממן את הרכישה וכאן נמצאת ההזדמנות שלכם להצטרף ליזם מומחה בתחום ולהשקיע יחד איתו.

היזם מנהל את ההשקעה וכל המשקיעים יחד איתו נהנים מהפירות של ההשקעה.

רוב האנשים שמשקיעים בבתים מסוג סינגל פמילי בודקים את התשואה הצפויה בשנה הראשונה ולא מכניסים לחישוב הוצאות קפיטליות של החלפת מזגנים, שיפוץ אחרי עזיבת דיירים וכול’, הוצאות שיורידו משמעותית את התשואה במהלך השנים, לכן רבים חושבים שהשקעה בבתים מסוג סינגל פמילי היא השקעה טובה יותר אך לאחר בחינה של 2 סוגי ההשקעות לאורך טווח של 5 שנים ומעלה אנו רואים ירידה בתשואות בצורה משמעותית בבתי הסינגל פמילי לעומת תשואות יציבות ובטוחות בנכסים מסוג מולטי פמילי.

אם אתה מחפש שליטה בהשקעה ובקבלת ההחלטות נכס מסוג מולטי פמילי לא בשבילך,

אבל אם אתה עסוק ויש לך מעט זמן פנוי ומעוניין להשקיע את הכסף שלך בהשקעה סולידית ובטוחה בנכס מולטי פמילי עם הרבה יחידות דיור כך שההכנסה תתחלק בין כל המשקיעים בפרויקט יחד איתך בהובלתו של יזם מקצועי שינהל עבורך את ההשקעה אתה מוזמן אלינו לפגישה.

הירשמו לניוזלטר וקבלו מידע וטיפים למשקיעים בארה"ב

לקבלת מידע ולתיאום פגישה השאירו פרטים:

נכסים להשקעה
עוד מידע באותו נושא

גלו איזה תשואה נוכל להציע לכם

למעבר לסימולטור החכם שלנו לחצו על הכפתור

דילוג לתוכן