לוגו יריב גולן השקעות נדלן

חוב טוב וחוב רע

תוכן עניינים

במונח “חוב טוב וחוב רע” נתקלתי לראשונה בספריו של רוברט קיוסאקי מחבר הספר “אבא עשיר אבא עני”, המונח בא להמחיש לנו את חוסר הידע שלנו בכל הקשור להתנהלות כלכלית.

מהו בעצם ההבדל בין חוב טוב לחוב רע?

כאשר אתה לווה כספים לרכישת מכונית חדשה, בגדים, אופנוע חדש, סירת מרוץ, נסיעה משפחתית לנופש בחו”ל כל אלה הם חובות רעים אלה חובות של כסף שיוצא מהכיס שלך.

לעומת זאת אם אתה לווה כסף ורוכש נכס וזה לאו דווקא חייב להיות נכס נדל”ן זה יכול להיות עסק פעיל או מניות בחברה מסוימת, לאחר מכן אתה מתחיל לקבל הכנסות מהעסק הזה, הכנסות חודשיות רבעוניות וכול’, בעזרת ההכנסות האלה אתה רוכש לעצמך את המכונית החדשה את הבגדים החדשים ולוקח את המשפחה לנופש בחו”ל – זהו חוב טוב.

ההבדל בין חוב טוב לחוב רע הוא אם הכסף נכנס לכיס שלך או לכיס של מישהו אחר, חוב טוב יכניס כסף ישירות לכיס שלך ותוכל לעשות אתו כל מה שעולה בראשך, חוב רע יוציא כסף החוצה ממך.

דוגמא מוחשית לחוב טוב מתחום הנדל”ן לרכישת מכונית בשווי של 100,000 ש”ח:

נניח שיש ברשותך 100,000 ש”ח איתם אתה מתכוון לרכוש רכב חדש – זה נקרא חוב רע. אגלה לך עכשיו דרך שבה תוכל לרכוש גם את הרכב החדש שלך וגם להיות בעל נכס נדל”ן שיכניס לך כסך מעכשיו ועד סוף ימיך.

הסוד הוא לקחת הלוואה של 100,000 ש”ח בנוסף ל-100,000 ש”ח שכבר יש לך, עכשיו יש לך 200,000 ש”ח שהם כ- 55,000 דולר. בכסף הזה תוכל לרכוש נכס נדל”ן בארה”ב.

ההלוואה נלקחת בבנק מקומי ל-10 שנים עם החזר חודשי של כ-1000 ש”ח לחודש.

ההכנסות מהנכס הם 800 דולר לחודש לפני הוצאות. לאחר ההוצאות יישאר לנו סכום של כ-600 דולר לחודש שהם כ- 2150 ש”ח.

לאחר החזר ההלוואה החודשי יישאר בידנו סכום של 1150 ש”ח נטו בכל חודש.

לקבלת מידע ולתיאום פגישה השאירו פרטים:

בשלב הזה אנחנו יכולים לרכוש את המכונית שלנו. רוב הסוכנויות הגדולות בארץ יממנו לכם בתשלומים את רכישת הרכב, תוכל לרכוש רכב חדש בתשלומים ל-10 שנים, התשלום החודשי במקרה הזה יהיה כ-1100 ש”ח לחודש שהוא בעצם היתרה שנשארה לך מהנכס שלך.

לאחר 10 שנים כשההלוואה נפרעה במלואה נשאר לך נכס בשווי של 55,000 דולר (ואם הוא עלה בערכו יתכן שיש לך נכס ששווה הרבה יותר).

עכשיו אתה כבר מקבל הכנסה חודשית של 2150 שקל בחודש ואין לך יותר הלוואה להחזיר.

במהלך 10 השנים האלה נסעת עם רכב חדש שגם מההלוואה שלו השתחררת כבר, תוכל עכשיו להחליף אותו ולרכוש רכב חדש אחר במקומו עם ההכנסה החודשית הגדולה יותר מהנכס שלך.

זו המשמעות של חוב טוב – חוב שמכניס לך הכנסה חודשית ישירות לכיס שלך.

22498
img

אם היית רוכש את הרכב באותם – 100,000 ש”ח שהיו לך, לאחר 10 שנים הרכב לא היה שווה הרבה והכסף הזה פשוט היה מאבד מערכו ונעלם.

לסיכום:

חוב טוב הוא חוב שעושה אתך עשיר יותר ומישהו אחר פורע אותו בשבילך.

אנשים נוטים לעשות דברים מטורפים מבחינה פיננסית, כמו רכישת בית גדול מידי או רכישות גדולות בכרטיס האשראי, נכנסים למינוס של עשרות אלפי שקלים ואז לוקחים עוד הלוואות כדי לכסות את המינוס ולתשלום החובות בכרטיסי האשראי שלהם, זוהי דוגמה להתנהלות פיננסית קלוקלת כשהמצב חמור הם מחריפים אותו יותר על ידי גרעון תקציבי גדול יותר.

כשאתה משתמש בהלוואות לרכישת נכסים מניבים אלו הם חובות טובים, חובות שמכניסים לך כסף בכל חודש ומשלמים עבורך את ההלוואות – זהו כוחו של המינוף.

יריב גולן – מומחה להשקעות נדל”ן בארה”ב ילווה אותך ברכישה מושכלת ליצירת תזרים מזומנים ויצירת הכנסה פסיבית.

לקבלת מידע ולתיאום פגישה השאירו פרטים:
הירשמו לניוזלטר וקבלו מידע וטיפים למשקיעים בארה"ב

לקבלת מידע ולתיאום פגישה השאירו פרטים:

נכסים להשקעה
עוד מידע באותו נושא

גלו איזה תשואה נוכל להציע לכם

למעבר לסימולטור החכם שלנו לחצו על הכפתור

דילוג לתוכן